Cirka 4 hónapja nem volt új poszt itt a blogon, csak a Facebookra került fel egy-egy kép. Valószínűleg ez a tendencia folytatódni fog, sajnos kevés idő jut a hobbimra. Főleg Facebookos aktivitás várható egy-egy elszórt blogbejegyzéssel a további hónapokban is. Igazából nem is volt semmi nagyobb lélegzetvételű fotózás szeptember óta, amiről érdemes lett volna írni.
Azonban december elején elkészült a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítványának legújabb autója, róla fog szólni ez a bejegyzés. A képek létrejötte lehetetlen lett volna László Endre Márton segítsége nélkül, neki, és a Mentőgyár segítőkész dolgozóinak ezúton újfent köszönöm a segítséget a Policecars.hu nevében is.
Akkor a felvezetés után jöjjön a beszámoló. Az új autó egy Volkswagen Amarok, ő fogja váltani a 2009 óta Miskolcon futó Ford Rangert. A miskolci gyermekMOK csapata egyébként öt éves fennállása alatt több, mint 4300 esetben nyújtott segítséget a bajbajutott gyermekeknek. Motorja két literes, 164 lóerős, nagy nyomatékának, és az intelligens hajtásrendszernek köszönhetően várhatóan nem okoz majd gondot a Miskolc környéki terep. Ami első pillantásra rögtön szembetűnik, hogy a Szent Márton eddigi autóitól eltérően az új Amarok sárga alapszínű, illeszkedve az Európai Unió irányelvéhez.
Ezzel együtt járt a matricázás változása is, az autó egyszínű, narancssárga mintát kapott, természetesen fényvisszaverő kivitelben. A háromszögek megőriztek valamennyit a korábbi autók - szerintem nagyon ízléses - dekorjából, azonban látszik, hogy a sárga színnel egy új irány is megjelent.
A legnagyobb újdonság, hogy megjelent az autón Mentő Márton, az oroszlán, akit idén választottak az alapítvány kabalafigurájának. Külföldön már eddig is bevett szokás volt állatfigurákkal közelebb hozni egymáshoz a mentőket és a bajbajutott gyermekeket.
Az autón szereplő feliratozás is fényvisszaverő kivitelben készült természetesen. A kép jobb alsó sarkában látható egy másik extra, az MOK két bevetés között hálózatra csatlakoztatható.
Jobb alul látható a csatlakozó, révén az orvosi műszereket nem kell külön töltőre tenni, és a motort is melegen tartja
Ha már szó esett az orvosi műszerekről, sajnos azok még nem voltak benn a puttonyban, erre majd csak Miskolcon kerül sor. A puttony egyébként Magyarországon, a Profile Vehicles kistarcsai gyárában készült, itt került belé a könnyített műanyag bútorzat, amely lehetővé teszi az eszközök biztonságos rögzítését, és a gyors hozzáférhetőséget, anélkül, hogy feleslegesen nagy tömeget cipelne az autó. Ezzel együtt egyszerűen tisztítható, higiénikus.
A kék platform a motoros szívó töltő-dokkolója, a lent látható doboz pedig megfelelő hőmérsékletet biztosít az infúziók számára
A hátsó traktus két részletben húzható ki, megkönnyítve a kezelést. Mivel a felnyitott hátsó ablak miatt hátulról nem látható a fényhíd, ezért két led egység került beépítésre, melyek akkor lépnek működésbe, hogyha felnyitják a hátsó ablakot.
Rátérve a fénytechnikára, a járművet összesen több, mint kétszáz led teszi láthatóvá. Jutott belőlük a tükörre, a sárvédőkbe, hűtőrácsra, és az első lökhárítóba is.
Kereszteződésekbe érkezve segítik az észlelhetőséget a kis buborékok
Természetesen a fényhíd is teljes egészében ledes kivitelű, a Juluen cég terméke, előre és oldalra fehér fényű panelek is világítanak, a hátsó felén pedig egy terelőfény van.
A fehér ledek a kárhely bevilágítását segítik
A képek magukért beszélnek, látszik, hogy igazi kéklámpa-mániások álmodták meg az autót, le a kalappal.
A fény mellett a hangtechnikát sem kell szégyellni, a hallhatóságról két darab, egyenként 100 wattos Federal Signal AS124-es hangszóró, és AS320-as sziréna gondoskodik. Meghallgattuk, nagyon tuti.
A két hangszóró a hűtőrács mögött
A megkülönböztető jelzések vezérlésére egy külön panel szolgál, amelyet Kistarcsán szereltek bele. Mint látszik, alaposan szétkapták a gépet, mielőtt mentő lett belőle.
Ilyen távolságból fel sem tűnik, hogy az egy utólag beépített panel
A vezetőtér kényelmére sem lehet panasz, természetesen hűthető-fűthető, és az Amarok az elmondások szerint nagyon kezes, vezetési élményét tekintve személyautókat idéz. A kabala pedig a két ülés között a személyzet harmadik tagja :)
Az autóról készültek napsütéses képek is, újfent köszönet a Mentőgyár dolgozóinak, akik maradéktalanul teljesítették a kéréseinket, és forgatták az autót.
Napfürdő - az év legrövidebb nappalán -
A következő kép ismét a dolgozókat, és a leleményességüket dicséri. Mikor felmerült, hogy készítenénk valami magasabb pontról is képeket, rögtön jöttek az ötletek, és pillanatokon belül ott termettek egy állvánnyal. Ilyenkor igazi élmény ez a hobbi.
A MOK az ominózus állvány alatt
Amarok, és a második szülőhazája, a Mentőgyár csarnoka
Az autóról készült többi képet megtekinthetitek az indafotós galériában:
Végezetül nincs más hátra, mint sok balesetmentes kívánni az autónak, és a felhasználóinak, reméljük minél kevesebbszer lesz rájuk szükség.
Bővebben a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatról itt: www.gyermekrohamkocsi.hu
A Mentőgyár Facebook oldala
Az autóról készült képek megtekinthetők a Policecars.hu-n is
Kövesd a 112Fotót Facebookon is, több kép, gyakrabban.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.