Ez most egy előre ismert program volt, 2013. március 19.-én tíz darab gépjárműfecskendőt adnak át az OKF mogyoródi úti központjánál. Még egyszer sem voltam tűzoltóautó-átadáson, legalábbis ilyen központi rendezvényen nem, habár a rendezvény protokolláris része egyáltalán nem érdekelt, csak az autók kedvéért mentem ki. Jöjjenek is inkább a képek.
Az első jármű, ami a szemem elé tárult...
az új, hosszabb tengelytávú Ictus. Az elődhöz képest változott a felépítmény, valamint a légzőkészülék-tartók bekerültek rendes helyükre, az ülések háttámlájába, így nem kiszállás után kell felvenni őket, hanem, már menet közben fel lehet készülni.
Közvetlenül mellette a "magyar gépjárműfecskendő" prototípusa állt.
Az embléma szerint Rába M16, a rendszámkereső alapján valami egészen más. Hátul egyébként nem is volt rendszáma. Ránézésre tulajdonképpen MAN, Rába első és hátsó híddal, na meg emblémával.
Egyébként szépnek szép, remélhetőleg praktikus és üzembiztos is, de ezt majd a miskolci csapatpróba eldönti, az tuti, hogy kemény terepre küldik.
A 8 Renault fecskendőről egyenként nem fogok képeket felrakosgatni, csak pár kerül ide, mutatóba
A rendszámok egyébként: LZZ-060 Szendrő; LZZ-057 Monor; LZZ-562 Érd; LZZ-561 Kaposvár; LZZ-058 Szeged; LZZ-564 Esztergom; LZZ-059 Kiskőrös; LZZ-563 Gyöngyös
Szépek voltak sorba rendezve, de kevés volt közülük teljesen jól lőhető, közel álltak velük egymáshoz, ez egy üdítő kivétel
Ez a másik átadott Ictus, a VIII. kerületben már szolgál egy korábbi példány.
A túlvég a Katasztrófavédelemé volt, ott kilenc Land Rover és egy Vario katasztrófavédelmi mobil labor (KML) sorakozott, uóbbi a fővárosba kerül, előbbieket pedig nem sorolom végig tételesen, megteszi helyettem a Tuzoltoautok.hu cikke. Itt egyébként a feladatkörükről is lehet olvasni, megfelelő szakmaisággal, cipőt a cipőboltból.
Ők már nem álltak olyan jó szögben, mint a piros társaik, kicsit árnyékos volt az elejük, sebaj, ez még elfér.
Járjuk körbe a témát. Egyébként ez is tetzetős járgány, az egyszer biztos.
Sajnálatosan hátulról lekerültek a nagy felületű fényvisszaverő halszálkaminták, amik még a prototípuson rajta voltak. Egyébként lehet vele keresd a különbséget játszani.
A nagytestvér Vario, amelyik Budapestre kerül
Innentől a közelben parkoló többi tűzoltójármű következik, egészen sok helyről gyűltek ide.
Ez szintén budapesti, annyit tudok róla, hogy egy időben használta a szóvivő, hogy még mindig így van-e, azt már nem követem
Alaposan belevonyíthat az elöl ülők fülébe az a fényhíd...
A NAV-os Renaultkon ugyanilyen fényhíd van. Kívül strobe, belül halogén,jól látszik a képen
Egy Toyota, ha minden igaz, Szombathelyről
Ezzel a MAN Rábáért jöttek a miskolciak
Ez a Ford a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság autója
Kis Polo, ilyenből is van több, fényhíddal és anélkül egyaránt
Ismét egy budapesti illetékességű autó
Állt a parkolóban rendőrautó is, szerintem továbbra is ez az RS a legszebb magyar rendőrautó.
Még elcsíptem a Zuglói Rendőrkapitányság egyik Lineáját is
És mindennapi OMSZ-ünk is megadatott
MA04-19 M1/305, Kiemelt Mentőegység
Termékeny nap volt, külön jó, hogy az átadott járműveken kívül voltak más tűzoltóautók is, nagy részükkel valószínű sosem futnék össze.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.